Älgmöte, och skola

Hej nu var det ett tag sen jag skrev, närmare bestämt ett tag innan julen. Ja en vit jul fick vi ju och här snöar det som aldrig förr idag när jag var ute och åkte skidor på elljusspåret här i Blåviksjön med min lilla vovve, så mötte vi plötsligt två hälge i spåret. Som tur var han jag få upp min lilla dvärgpinscher innan han sprang på dem. "För det hade ju varit jobbigt att dra hem två döa älgar :P nä men skämt och sido, snacka om att jag höll på att göra på mig. En av grannarna här hemma blev ju "attackerad" av en älg när hon var ute och åkte skidor för några år sen, eller älgen sprang fram mot henne och hon la ner sig och försökte skydda huvudet. Men älgen hade bara stannat och frustat framför henne och senare sprungit iväg innan den gjort någon skada. Jag var mer rädd att de skulle sparka ihjäl min hund, om han sprang fram mot dem, hade ju inte behövts mycket om vi säger så. Något annat spännande och lite läskigt är, att jag börjat skolan igen. Ska läsa upp några Ämnen och Matte C som vi inte hade i Gymnasiet. Allt på distans, så det krävs ju lite disciplin. Hade tänkt söka vidare sen till högskolan. Just nu är jag inriktad på att bli tandhygienist, får se om de planerna är ändrade då jag ska söka.

Kommentarer
Postat av: ANNE

Jag har också stött på älgar några gånger, man blir lika stel varje gång! Otroligt fina djur dock.

2012-01-12 @ 13:06:48
URL: http://favs.se/mode
Postat av: ANNE

SV: Haha, en gång när jag var påväg hem från skolan och mötte på en älg (av någon anledning var det älgar runt vårat hus hela tiden) så drog den öronen bakåt och såg sur ut som FAAAN när jag skulle gå förbi.. Var nära på att skita ner mig ju! Men det hände inget, haha.



Åh, man tackar man tackar, sjukt bra dojjor det där. Dem har hängt med ett tag nu! Bra kvalité för att vara från DinSko :D

2012-01-12 @ 13:15:36
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0