Älvoutfit under konstruktion

Ja I helgen firas det halloween här i Lycksele, men ska åka till Umeå istället och festa lite, blir inte så ofta att man gör det, så det ska verkligen bli kul. De har utklädnad där med. Jag hade först tänkt göra en äcklig sminkning med flytande latex och hudlim, men det var slut på alla webbbutiker som skulle hinna skicka mig varorna. Men så såg jag ett skimrande tyg jag hade hemma i tygskåpet och då började jag att tillverka en älvoutfit istället. Igår fixade jag naglarna med gele på mig själv, var dock inte så noga, men det gittrar väldigt mycket iallfall. Jag tillverkade  också vingar  med tyget, lite ståltråd  och en limpistol. Gjorde även  en "magisk trollstav" av en julkula, lite färg, en kartongbit och presentsnören och naturligtvis en massa glitter. Nu har jag klänningen kvar att knåpa ihop, öron är beställda och ska även testa linser för första gången köpte ett par blå som ska lysa i mörker, får se hur det blir med det, men ögonen kommer iallfall att matcha outfiten. Ja för en gång skulle så gör man en lite mer smickrande utklädnad. Klädde inte ut mig förr året men  året dessförinnan så var jag en väldigt"vacker" flugsvamp.
 

 
                                             Jag förrförra året
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0