vårpyssel. Enköpingsresan

Jag har pysslat lite med decouplage i veckan. 

Nu när det är vår och snart påsk passade jag på att förnya ett JättesortPåskägg i papp. 
Innan var det ett "fult" motiv med påskycklingar på, som det ofta är. Köpte ägget på willys i Enköping då vi var ner dit och hälsade på, och hjälpde min syster att flytta förra veckan. Målade ägget med vit akrylfärg innan, så inte påskkycklemotivet skulle skina igenom servetten.
Sen har jag även gjort om en lampfot i trä, trägalgar och håller  just nu på med en spegel.

Här får ni lite bilder:




 Mitt loppisfynd ser man också ovan, som jag fick gratis dessutom.
En gammal bänk som jag limmat fast en text på, med decouplageteknik. Älskade den gammla spruckna färgen, och den slitna looken på den bänken. Så den fick vara som den var.
servetterna jag använt och även decouplagelacket är köpt på Panduro

Vanliga trägaljar köpt på ikea Blev omgjorda med lite presentpapper och decouplagelack från panduro.
Så här blev de:

                   FÖRE:                                               Efter:
   



Mitt nuvarande projekt En spegel som blir vårfin.


Förförra veckan på fredagen åkte vi ner till min syster i Enköping, för att hjälpa henne med flytten
Jag Fick en ide om att sy ett lapptäcksöverkast till min systerdotter Emilias rum,en dag innan vi åkte ner.
 Så det blev snabba ryck. Tänkte att något ska man väl bidra med, då man inte kan bära. 
Men jag lyckades iallafall få till Ett överkast till slut

så här blev det: Tog bilden hemma innan vi åkte ner. Sydde även en liten kudde till. Jag använde mig av tyger jag köpt på stoft och stil för ett långt tag sen och uggletyget jag berättat om i ett tidigare inlägg.



 Överkastet passade perfekt in i hennes rum också.  vilket var tur då  jag inte hade en aning om hur det såg ut innan.

Bakstycket på Överkastet sydde jag med detta tyget:           
   
                                                      
 
     Bakstycke på kudde:

                     


Avslutar med en bild på mina fina syskonbarn . Längtar redan ner igen.


Kommentarer
Postat av: ♥ Erika - Mamma till två små ♥

tack så mkt :-)



kramar till dig!

2011-04-14 @ 12:55:50
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: ullrika

Oj va duktig du är! Görfina grejer du gjort! Särskilt lapptäcket tyckte jag mycket om. Och påskägget. Men det är ju lite otid för det nu ;)



ps. hittade hit via en kommentar du skrivit hos Erika (som av en slump kommenterat precis ovanför mig här!). vet ju inte vad som hänt och är inte nyfiken på det, hoppas bara att du mår bättre nu och att du hittar tillbaka till din friska kropp fort!

2011-05-19 @ 23:29:14
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0