Manikyrist

I sommar ska jag gå en manikyristutbildning i skellefteå, något som jag funderat på ett tag nu, men nu är jag anmäld så nu ska det bli av. Funderar på att gå någon fortsättning senare och utbilda mig i akryl och gele också. Det kostar ju en del, så vi får se hur ekonomin går ihop. Detta är något jag gör för skojs skull och kanske något man kan ha på sidan av. Själv har jag väldiga problem med mina egna naglar som är så tunna och går av, så ser verkligen fram emot att få lära mig ett och annat. Snart slutar skolan också för denna terminen, men blir en termin till jag ska läsa upp mina ämnen, för att sen försöka söka mig en högskoleutbildning. 

Livet känns enormt mycket lättare, nu och har inte känt av kroppen på väldigt länge. Har till och med kunnat träna regelbundet, och har hittils gått ner fem kilo. men vill gå ner några kilo till innan jag blir nöjd, inte lätt när man fortfarande vill se sig som man var innan jag blev sjuk och man var världens hurtbulle som älskade att springa och träna. Det går lite segt eftersom jag får mediciner som inte precis hjälper till med viktnedgången.


Något annat roligt är att en vän till mig har flyttat tilbaka hit till Lycksele och ska öppna sin aldeles egna hårsalong. Hon är otroligt duktig så jag är övertygad om att det kommer gå superbra för henne.  Jag kommer iallfall vara stammis på det haket. Hon är en av mina bästa vänner och det är så synd att vi inte kunnat träffas så ofta. Men det är iallfall superkul att hon flyttat tillbaka, då kanske det blir ändring på det.


Kommentarer
Postat av: Erika

skoj med kursen! Visst var du lite inne på florist ett tag? Jag är nästan lite sugen att gå någon trädgårdskurs så jag kan få till det här i rabatterna :-)Är du duktig på trädgård?



Kram!

2012-05-14 @ 09:25:30
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0