Sjukhusvistelsen, orkanvindar,Clas ohlssons och en miljard värmeljus.

Idag For vi till Umeå, För att jag skulle få min vanliga, eller ja eller min andra reumatmedicin som jag får  i dropp, som  man fortfarande inte är helt säkert på om den hjälper/ kommer hjälpa mig något.
Är mindre inflamerad nu. men smärtan är som F*n. 

Att jag inte är  så inflamerad kan ju bero på att jag fick så pass mycket kortisson  sprutat i mina leder förra gången att jag fortfarande inte hunnit bli det. Läkaren sa att om det är medicinen som hjälper så kan jag få jätteskarp smärta i lederna då inflamationerna går ner men att det går över om det blir mer ballans i mitt immunförsvar, (då reumatism är en immunsjukdom)., en får då verkligen hoppas på det, men efter de här fem åren med nya mediciner biverkningar och uteblivna effekter och diverse motgångar, är man ju lite skeptisk ibland.

Men vi får hoppas att detta är min vändpunkt nu. Det är då verkligen på tiden isåfall. Även om det kanske är lite tidigt att hoppas, eftersom jag fortfarande har så pass ont och det är bara den här månadens prover som detta baseras på, och att jag fick så mycket kortisson  förra gången som sagt, så Hoppas jag då innerligen på att jag kommer få bli bättre nu, utan att måsta ta en massa kortisson hela tiden för att slippa ha ont en liten stund. Då kortissonets biverkningar, inte GILLAS nå skarpt av mig.

Pratade med min kurator i Umeå också, hon som hjälper mig med ekonomidelen, Hon skulle tydligen ha nå möte med några bestämmande människor i Försäkringskassan och deras Egna "läkare" mm för att diskutera. Och då skulle hon blandannat ta upp mig i diskussionen och hur dåligt det är hur jag blivit behandlad, Att jag först nu efter så lång tid fått rätt till Aktivitetsersättning) när jag haft samma sjukdomsförlopp sen vi påbörjat ansökan om ersättningen. JA det är illa!!! Och än värre att man inte precis är ensam om att ha det så.

Och på tal om nå annat jisses vad det har blåsit idag, kuratorn berättade att ett fönster blåst sönder vid simbassängen på Nus. Ja jag trodde man skulle blåsa bort när man gick ut, he var näst intill så,  men jag lyckades hålla mig på marken ;P

Menmen efter droppet for vi in till stan, Känns bra när man orkar göra sånt (Inte ofta jag klarar av sådant om man säger så med smärtan och inflammationerna..) Vi gick iallafall på clas Ohlssons, där köpte Jag bland annat några målardukar, som jag ska måla på till min kompis ewas sons rum.

Har varit ifrån huset i två dagar, och idag när vi kom hem huvvaligen gissa om det var kallt i huset 12 grader kallt. tände genast en miljard värmeljus överallt i huset för att försöka få upp värmen innnan sängen. På tal om det kanske måste gå å släcka dem nu, så man inte bränns inne till på köpet, Det vore ju lite onödigt.

Nä nu en massa utblås av ljus sen sängen, om jag nu tar mig dit,  kankse dör av syrebrist innan jag hunnit blåsa ut alla dessa ljus.  Ja! Den som lever får se....

Kommentarer
Postat av: Jessicas Mirakel

Ja det har du nog rätt i :) och tack så mycket! Jag har kommit på att jag skulle vilja börja sy kläder nu efter att ha varit inne på en tjejs blogg, tinatinaa.blogg.se så får se hur kreativ man är efter detta påhitt.. ;)



Hoppas verkligen det vänder för dig!

2011-03-25 @ 11:01:39
URL: http://jessicasmirakel.blogg.se/
Postat av: Emma - vivalaemppan.blogg.se

Haha, se där, se där :-) Världen är inte så stor trots allt. Jo tyget med ugglorna är otroligt gulligt.

Jag är lite kluven vad jag ska göra med tyget antingen blir det en kudde med brun baksida eller så blir det en tavla till min lill-killes rum :-)



Kram Emma

2011-03-25 @ 14:47:39
URL: http://vivalaemppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0