Tallinresan

Vi for började fara  klockan 00:30 på måndagsmorgonen då vi sagt grattis till Peter exakt på tolvslaget. vi sa åt honom att nu är det bara du packar väskan för nu ska vi fara, en förvånad Peter började genast packa  saker utan att veta vad han egentligen skulle packa till. Men en annan av mina bröder (Stefan) hade redan packat det mesta han behövde ha med sig.

Här har vi  30 åringen Peter på Parkeringen "Packad" å klar;P  för att fara


Det blev en rätt så dryg resa till Stockholm och det var ju tur , att det  var några stycken som kunde turas om att köra.
en rolig grej, Ett litet roligt sammanträffande på vägen, var när Peder hade kört sin sträcka och stannade på en Parkering för att han var less, då stod denna skylten lämpligt placerad vid parkeringsfickan. ;P

- Och då sa han till krille ja se nu äre din tur att köra.


På vägen tills Stockholm stannade vi även av i Nortälje för att hälsa på Krilles mamma,
 men hon var inte hemma,så då bar det av igen
 Väl framme i Stockholm så käkade vi mat från "donken" hos kompisar till min bror mikael.
Mikael hade åkt till Stockholm tidigare än vi andra, på sin motorcykel.
här sitter vi efter att ha käkat.

Här sitter Lillebror, Födelsedagsbarnet, och Tubby (Tobias)

Bror Stefan, Mikael Och PEder

Och här är även en inte så charmerande bild på mig, glad är jag i allafall. Den som saknas av resenärerna på bildena är krille, han blev inte med på nåt konstigt vänster.

Här är en illustration av vad vi skulle göra , som någon ritade i smutsen på bilrutan.
lite större båt kanske vi skulle åka med dock ;)


I stockholm var det VÄLDIGT varmt, Denna dag. Syrenerna hade nästan blommat ut,
hemma i Blåviksjön, har de inte ens börjat blomma.




När klockan börja närma sig avfärd for vi iväg för att leta reda på Båten vi skulle åka med.
Efter många om och men, då vi hittat Båten, och en långtidsparkering, så var vi på väg att stiga på.
Victoria 1 åkte vi med.

 

Så här glad är man när man är på väg att åka på kryssning till Tallin=)
Eller är det kanske för att han fyllde 30



Det stod en tjej utklädd till nåt konstigt djur och kramade alla killarna innan man skulle stiga ombord på båten, mej knuffade de bort =) vart nästan elak att inte jag fick en kram,,, eller så inte. Sen fotade en annan tjej samtidigt också för att man skulle köpa korten sen, men det gjorde vi inte.  Jag hade ju en egen kamera med mig.


Här är Peder och Tubbby i vår hytt, lite trång, men här ska det ju bara sovas.
och förfestas. Festande började nästan direkt vi komin på Båten, Grabbarna tog sig en öl, och jag en drink.
Men tyvär så upptäckte vi att Båten bara var fylld av en massa estländare i typ 14 årsåldern, men lillebror var nöjd ;P




Festandet pågick fram till klockan 5 på morgonen, ialfall för jag och Peder.
då jag inte dansade ,så fick jag i mig en och annan white russian drink.
och jag dansade mycket. Måste säga att mina bröder har några av de roligaste dansstilarna. HAHA ni skulle vart där.
Ja roligt hade vi allfall.
Vi han fota soluppgången innan vi gick och la oss.


Håret står åt alla håll =) var lite vindigt.





Vi åt lite nattamat, innan vi la oss för att sova. Kändes som jag bara hunnit lägga huvet på kudden när högtalaren började ljuda och de ropade ut att vi snart var framme i Tallin å blablabla,, sen ropade de ut meddelande var femte minut kändes det som, om vi säger så här, nog kändes det att man druckit några white russians kvällen innan.

Alla tog sig iallfall upp, eller ja lla förutom Krille , som inte gick iland i Tallin.
Vi gick en Jättelång sträcka genom hela Tallin kändes det som, och jag Höll på att krevera av all smärta i mina knän och fötter. Och dessutom hade jag glömt kameran, på Båten, käntes surt, för jag ville ju ha kort på allt det vackra.  Men vi beslutade att vi skullegå en gång till sen och fota efter vi ätit. Alla beställde varsin pepparstek med pomfritte, Supergott, efter all pizza slize  man tvingats äta på Båten, då allt annat var svindyrt. När vi ätit färdigt, och var på väg tillbaka till Båten, insåg vi att vi hade gott en himla omväg och gått runt i cirklar. vi hade inte behövt gå så långt, då Båten bara låg en bit bort från där vi hade ätit ;P jaja mycke han man då se.
När vi kom tillbaka på Båten så ville ingen Följa med längre och Fota,, förutom Peder, som gjorde det bara för min skull.

Här är några av de foton Som vi han ta, innan vi var tvugna att gå tillbaka.







längst uppe på denna bygnad kune man se en massa granar, tyckte det var festligt.



Senare på ssta kvällen på Båten, när den var på väg tillbaka till Stockholm, Såg vi på showen som visades på Båten, hade sett den kvällen före också, men nu var det en annan show.


 
Efter showen, Buggaade jag med mina två bröder Stefan och mikael till bandet SMILE
jag jämförde kattdjuren med jag och grabbarna,,, Lika glada var vi ;P efter två dagar på en Båt.


Sen på Morgonen VAr vi framme i Stockholm och, Jag peder, Mikael och krille for direkt Och åt på en hamburgebar ( den första Hamburgebaren i sverige var det tydligen.)
Sen lämna vi av Mikael och for direkt till Enköping till Min syster, De andra hade redan åkt dit.
Men vi körde lite fel i fem mil, så det var bara att vända och köra tillbaka.
han ta kort på Globen, tyckte det var så skoj med det lilla huset en konstnär kommit på att sätta på Globen.


Väl framme i Enköping Var Liam min systerson, den första som välkomnade oss vid vägen, lite blyg blev han då jag skulle ta kort.

Här är en bild på min systerdotter Emilia, som jag fick träffa för första gången.


Vi for på en gång, och Carina, Liam och Emilia, åkte med oss till Lycksele.
Eller de åkte i den andra Bilen, eftersom vi skulle ta en omväg till Agnäs, sen och hämta upp Vovve.
VAr så glad att se min Pipen, men när vi hämtat honom och kommit ända till knaften en bit från Lycksele lossna en bit från stötdämparn och skrapa i backen, så innan  de fixat det i Spöregnet,så han klockan bli halv sex på torsdagmorgon innan vi var hemma. Snacka om att det var skönt att komma hem igen

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST

Kommentarer
Postat av: Erika

kul med massa bilder från resan! ser ut som ni hade det trevligt =) kram

2009-06-10 @ 15:16:51
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Roligt att ni hade kul :) Det är roligt att fara bort men alltid lika skönt att komma hem igen!



Nu på lördag så ska vi iaf till den där stugan. Vill du hänga me?! Linn skulle kanske me... och kanske två kompisar från skellefteå oxå. Men att jag, frode och katterna ska dit är då ett som är säkert iaf!

2009-06-10 @ 19:31:37
URL: http://hiwi.blogg.se/
Postat av: Ewa

Men vad härligt ni verkar ha haft det ändå =)

2009-06-11 @ 23:08:40
URL: http://kelvink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0