Helg at last!

Var till veterinären och vacinerade pipen idag. Trodde det skulle bli världens kallabalik, men icket. Det var däremot en annan hund som vråla utöver sig och skällde, när jag komme in i väntrummet.(trodde min hund skulle stå för det, men i lite gällare tonart;) ) men pipen bara pep lite grann, sen satte han sig brevid mig snällt. Sen trodde jag att han skulle äta upp veterinären, men han var jätteduktig, han markerade dock att han tyckte det var obehagligt när veterinären hälsade lite för hastigt på honom i början. Då rörde han på huvet som för att bita men avstod. veterinären talade om att han inte var farlig, Jag tror pipen gick på det för han var relativt lugn både före och efter sprutan. Jag var i shocktillstånd när jag lämnade veterinärstationen. jag talade också om för veterinären om Pipens såriga öron. så då fick jag ett recept på en salva, som inte var tvärbillig, men vad gör man inte för sin lilla vän. När allt va färdigt så var pipen less å flög med ett jätteskutt nerför "britsen" eller va fasiken det heter. Såg jättekul ut å veterinären fick sig ett skratt innan vi gick ut. Han med att väga pipen innan jag gick. 4.3 kilo.. ajaj, Det är välldans mycke för lite. vet inte va man ska göra med pipen då han har så svårt att hålla vikten. Jag Nämde det för veterinären, och vad jag gjort för att försöka öka vikten, å han var som nöjd med det jag hade gjort, men varför undrar jag nu, eftersom det tydligen inte funkar så bra. Peder var hemma idag. Han var på stenbergska och kolla upp sina utslag i ansiktet som han haft i typ snart två år. ser väldans otäckt ut. åsså for han dit för att han hade ont i bihålerna. Det visade sig att han hade Bihåleinflammation och Läkaren trodde det var nån sorts svamp han hade i ansiktet, men jag tvivlar,, är inte sånt smittsamt? ja jag vet inte,, menmen han fick iallfall en kortisonsallva för det och så får han gå på pencilin i en vecka. mindre nice. I morron far vi till skellefteå och hälsar på min kompis hillevi, å drar en sväng på stan. Ska titta på tapeter. Bjuder på en fin bild på pipen då han käkar på sitt ben, verry nice. https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-2/454024/images/2009/p1010293_35724624.jpg

Kommentarer
Postat av: Lina

Mmm... härliga kortison. Det är typ nåt som läkarna skriver ut bara för att framstå bättre, när de i själva verket inte har någon aning om vad felet är.

Haha, sötpipen! :D

2009-04-17 @ 22:14:09
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: Therese

Hoppas allt blir bra med honom snart och att ni får en skön helg! kramar

2009-04-18 @ 19:59:15
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Emilia♥

har du lust att rösta på mig hos http://fridasjoblom.blogg.se/ på veckans blogg, jag är nr 10. Skulle vart super gulligt av dig :)

2009-04-30 @ 22:48:59
URL: http://beautylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0