Fest i storuman

på annandagen åkte jag ner med lina och jocke till storuman för att parta loss,  hade aldrig festat i storuman så det var spännande.

De lämnade av mig hos en annan kompis jessica, som jag skulle festa med och sova hos. JAg gav henne julklappen som jag inte hunnit ge henne än.  åsså fick jag min ett superfint hårband, som jag kommer använda. a lot. å två hårnålar med blommor. Jessica gjorde i ordning min frisyr,, lockade det tilll nåt stort krull åsså tog jag på mig hårbandet, som jag fått

 vi käkade pizza innan vi började att dricka, sen åt vi chips å nån helmysko kikärtsalsa, eller vad de va, som man blev alldeles konstig i magen av... kvällen vart minst sagt konstig,,  jessicas kompisar madde å mysan kom också och mysans kille.

sedan drog vi på en fest och jag kände ju ingen så klart förutom madde mysan och jessica,, när jag klev in genom dörren blev typ alla på festen förstenade över att det kom nån som de aldrig sett förr,, å jag fick en kram av nån jag inte kände i hallen.

sen när jag kom in i vardagsrummet så var det nån som  skrek PALLAN lite lätt och jag tänkte ,,,, vem faan känner mig här så jag börja kika runt men såg ingen, så jag tänkte jag hörde nog fel,,, men då när jag var på väg ut ur rummet så skrek nån mitt namn igen denna gång med lite mer power,,, å då fick jag se att det var Matti,, peders kompis som var där,,, så då kände jag ju en till iallfall.
 
Det var även en kille där som blev så angelägen att jag skulle komma å va med på en nyårsfest med trerättersmiddag som han hade ordnat, jessica och madde å mysan  + säkert en hel del på festen skulle också vad med på den. jag sa att jag skulle fundera på saken  till nästa morgon.

vi var inte på festen så länge, för att alla  drog iväg till hotellet,, på vägen till dit så flummade vi ett tag, och jag blev smittad av mysans kille , som är skåning,, så jag började prata skånska, utan att jag tänkte på det,,  det är så irreterande att man alltid härmar efter så fort man kommer i kontakt med nån med annan dialekt.

Jag och jessica och madde hade samma tråkiga symtom,, vi drack men inget hände,, fick bara nåt som jag tror var halsbränna och en kosnstig klump i magen. . på hotellet Var det fullt med folk,, jessica sa, att det aldrig vart så mycke folk på hotellet någonsin. vi beställde en drink och medans vi stog där  och försökte komma fram till baren var det en tjej med så jäkla irreerande röst, som typ skrek när hon prata å jag kände att jag blev mer och mer sugen på att drämma till henne, å till råga på allt så höll hon på å knuffa in i mig hela tiden så jag sa åt henne att

- Jag har reumatism och att jag hade ont och att hon fick ta det lite lugnare. sen när vi fått våra drinkar å druckit lite men party stämningen fortfarande inte infunnit sig, så sprang jag ner till dansgolvet för att försöka hitta lina å dansa lite,, i hopp om att den skulle komma då.'

Det var roligt ända tills jag fick en armbåge med hög fart rätt in i min käke, det gjorde så förbannat ont å jag bara stog där förstenad av smärta å tårarna började att rinna. jag hade ju redan ont nå så förbannat i mina käkar innan smällen så jag "trodde jag skulle dö"
 menmen jag övelevde ju iallfall...  så jag vet inte om jag kan säga att kvällen vart lyckad men jag fick ju träffa jessica igen å det var jätte skoj.

när kvällen vart slut så käka vi pilsnerkorv å började titta på alvin å gängen  men alla vart så trötter så vi la oss å sov. jag sov på deras soffa som var skön så in i norden. men jag blev väckt FÖR TIDIGT på morgonen av peder som ringde å hörde hur det var med mig.  men jag somna  igen. sen när alla vaknat å vi ätigt frukost så drog vi iväg på stan för att köpa hårfärg, för jessica skulle klippa mig och färga håret på mig. 

Jaag blev super duper nöjd,,, jessica är så duktig,,, men så är hon ju ändå frisör så. eller inte färdig än men jag tycker att hon är det=)
fick även lite tips va jag skulle använda för schampoo så att jag får lite näring,, eftersom mitt hår har en tendens att  vilja dra åt sig mycke fukt när man  är ute.

sen skjusade de hem mig till blåvik eftersom de ändå skulle till åskilje. 
peder tyckte att jag blev jättesnygg, å han menare,, de var ju tur det,, annars skulle han ha fått sig en smocka;P

jag beslutade mig för att inte fara på nyårsfesten,,, peder hade ju vart lite besviken då.


nä nu ska jag gå å umgås med p. i morgon ska vi fara till "svärmor" å hämta paket

wish me luck =)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hoppas det har gått bra för dig... Ja det låter som en turbolent kväll... Typ som för oss då. Puhh

2008-12-29 @ 19:38:20
URL: http://nivlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0