Hemkommen från Manikyristutbildning i Östersund (Brunflo)

Ja nu har man kommit hem. Det har varit fyra fantastiska men väldigt intensiva dagar. Man har fått in mycket teori i skallen och fått öva praktiskt också som har varit det absolut roligaste.  Nu väntar Övning och inlämmning av uppgifter varje vecka i en månads tid innan man ska fara och göra slutprovet och bli färdig Manikyrist :) Woho! Jag fick verkligen mersmak! Som det känns nu vill jag utbilda mig i Gele och även i fransförlängning också.  Då måste man bara skaffa sig lite casch först. Igårkväll så fick sig lillPeder en Pedikyrbehandling, och jag behövde inte ens tvinga honom. Haha gjorde Fransk Pedikyr på honom också.  Jag skonade honom dock från dekorationer, han är ju ändå en Kar. Två bilder från Gårdagens Arbete: Nu behöver man bara öva öva och öva och åter öva, så man utvecklas vidare.


Han godkände att jag la ut namnet på honom om det är någon som undrar:)
Peder tyckte nog att Själva behandlingen och speciellt skrubben massagen och hudlotion va det bästa:)
Pe


Kommentarer
Postat av: Erika

Hahah vad roligt det ser ut med två mansfötter med pedikyr :) Men perfekt att ha frivillig att öva på ju! :) Vad kul att du börjat på utbildningen! ALL LYCKA till dig. KRAAM!

2012-06-16 @ 21:10:29
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0