råttor!!

På morgonen när jag klev ut genom ytterdörren, vad får jag se. Jo en döråtta just utanför dörrn. Katterna våra jagar flitigt. säkert en sju åtta stycken varje dag som ligger och skräpar på våran gård.

Och de är inte snåla heller. De delar även ut åt alla grannar här i byn, så de inte heller ska behöva "svälta"

men en halv hare har vi inte fått av dem än än, däremot en granne.   haha alltså vi har inte fått grannnen av dem utan,grannen har fått en halv hare av katterna =D. De är riktiga serialkillers de där katterna.


Ja urs och för några dagar sen så hittade jag en slemmig hårboll på matbordet, med bitar av en råtta i. MYSIGT! vill jag lova.

Det värsta är att hunden käkar upp dem också!  han bara tuggar några gånger sen sväljer han ner dem hela. den som låg utanför dörren i morse slank ner i ett naffs. hinner inte ens reagera på att han tar dem. Man vill ju inte precis gräva ur dem ur käften på han heller. skulle int ens hinna göra det om jag så hade velat. Visst är det skönt att slippa forrsla bort dem, men är rädd att hunden ska få nån sjukdom eller mask eller nåt.

De två hårt arbetande jägarna:



åsså den late som får allt uppdukat:




Kommentarer
Postat av: Fröken Lappland

Hihi! Skönt att du slipper se dem levande i alla fall? :)

2010-09-16 @ 12:29:53
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: Erika

huu för råttor så vidriga djur...

hihi joo men jag hade ju tänkt trycka lite anabola också ;-)



2010-09-17 @ 09:15:09
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0