högtryck och tryck i skallen.

Idag har det verkligen vart sommarvärme. så underbart. Jag och peder spenderade dagen med att kratta bort löv på gården, och allt barr och myrorna som kryllar på avfarten.
De kommer från grannen, som har en stro myrstack på tomten. har lust att gå dit och utrota dem,,, men det kan jag ju inte.
men de blev iallafall lite mindre sen man krattat bort barren.
 Vi pratade även med grannen om det, å han sa att de brukar gå åt andra hållet, så man får ju  verkligen hoppas på det. Inte så jätteförtjust i myror faktiskt. Det är ju säkert bra att de finns, men de behöver ju inte befinna sig på vår tomt ;)

Sen var vi in till stan en sväng å ralta runt, hälsa på min bror och hörde hur villt det gått till där igår. Brorsan hade tydligen kommit på att han skulle torka ett par byxor åt en kompis, så han hade hett dem i ugnen ( ´fråga mig inte hur denna väldigt idiotiska idee komm till)  Men iallafall så hade det legat där ett bra tag tills Bror kom på att han hade lag dem där=)
 När de öppnade ugnen var byxorna som hade  varit ett par blåa jeans alldeles kolsvarta, så en kille skulle ta ut dem på balkongen och lägga ut dem, men när han öppnade balkongdörnn, så flamma byxorna upp,,, och panikslagen så slängde han ut dem på balkongen. Men det var ju ingen bra ide, hade de kommit på, för då kunde ju balkongen brinna upp, så de snörde ner dem  på gårdsplanen istället. Och en granne som stog och rökte på en annan balkong vart en aningens förvånad när ett bar brinnande byxor flög förbi ;P

snacka om hur otroligt korkad en del blir med "lite" sprit i sig ( jag antar att det var en hel del)

 men iallfall efter att vi vart där,for vi och handla.  Vi hade tänkt grilla idag. Sen for vi och skulle hänmta nå grejen som jag lämnat hos mamma och ola, men när vi kom dit, så hade ola punka på ett av däcken till caddilacken, och Peder fick stanna och hjälpa honom byta. så det blev att vi grilla där istället.
Efter att vi ärtit kände jag att jag blev alldeles svimfärdig och spyfärdig. fick ett enormt tryck i huvet, som jag fortfarande har nu när vi kommit hem, så jag tror jag ska gå och lägga mig och sova nu, och hoppas att det blir bättre till i morgon.

sov gott allihopa.

Kommentarer
Postat av: carola

hahahah..vilken rolig bror:)

Vilken syn..



Hoppas du mår bättre i morgon..

Här har vi varit ute i solen hela dagen..Så skönt..

kram och sussa sött

2009-05-02 @ 21:41:53
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

god morgon på er...



Ja, agility är ju perfekt för dp...

Min kompis är jätteduktig med sina...



Hoppas ni får en trevlig dag..

kram

2009-05-03 @ 09:52:13
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Erika

åh det låter bra, ska nog skaffa mig ett par =)

2009-05-03 @ 16:35:23
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hoppas du mår bättre, vi har också hållit på hela dagen ute.. Ganska mycket jobba att göra med ett hus igentligen, emn kul är det. =)

2009-05-03 @ 23:49:59
URL: http://kelvink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0