DOP

idag var jag på lilla Pontus dop. Jag målade fyra små tavlor i akvarell igår som doppresent. jag ritade först upp motiven, hittade på en bildsaga om en groda, så alla tavlorna hörde ihop. har tyvär inga bilder så jag kan visa. har gjort nå liknande i olja till ewa och eriks lilla sons Kelvins barnrum, inga bilder på dem heller. måste skaffa en kamera!!!! var ju tänkt att jag skulle lägga ut mina alster på bloggen, men eftersom jag inte har nån kamera har det som inte blitt av. 


Eftersom de var så kort varsel nu, så kunde jag ju inte precis sätta mig ner å måla på duk ,,, olja tar ju minst typ en å en halv vecka innan man kan ta på duken, beroende om man använt linolja å blandat ut färgen, för då tar det lång tid =)

man kan ju undra vaför man sätter sig dagen innan å börjar måla ett par tavlor, dels så vart jag inbjuden i förrgår, å dels för att jag ville va säker på att jag inte gav nåt som nån annan hade köpt, Å dessutom blir det ju mer personligt å så blir de ju ensam i hela världen om motivet också.
Dessutom hade ja ingen backupp om jag skulle misslyckas, så jag satt hela gårdagen å måla åssså måla jag ett kort i morse som jag satte på paketet, som jag slog in en halvtimme innan vi skulle på dopet.  de är jag i ett nötskal sista minuten ska allt göras.... menmen  jag jobbar bättre när man inte har så mycke tid på sig.

sen vare ett barn  (uttalar inte vem) idag på dopet, som fråga om jag hade ett barn i magen, - ja ba nä de har jag inte, nähä de ser ut som de, svara han då. Ja barn är ``rara´´ ibland. tur jag inte tycker de själv, för annars hade man kanske gått å mått illa över det. 

sen for vi till lillpeder å testade guitar hero worldtour å jag var sångaren. finfint lät de vill jag lova, när jag sjöng ut i låten  livin on a prayer bl a

sen hälsa vi på erik å ewa, där ewa var i full färd me å klippa sin lillebror, av me håret bara!  näe jag tyckte att de blev blev  very very Fint =) 

ska bjuda dem på middag nån dag när löningen kommer in,, nu har vi inte ens råd att äta själva i princip, när inte mina pengar kommer in nån gång. känns jävlar inte bra att va utan pengar å  inte veta hur man ska överleva månan..

nä nu ska jag laga middag,,, blir sent men va gör man,, hejsvejs


Kommentarer
Postat av: erika

tavlorna lät ju helt underbara! synd att du inte har någon bild som sagt

2009-03-19 @ 18:53:10
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

ja vilken kommentar, "hur mycket pengar som hellst" hade ju varit trevligt att ha =) men med ett deltidsjobb i klädbutik är det omöjligt :-) Jo jag var 22 när Elwira kom i maj förra året, det är ungt men inte SUPER ungt tycker jag, sen beror det också på hur man är som person också. En del 22-åringar sitter fortfarande i party träsket men jag själv tröttade på det runt 20 faktiskt =)

2009-03-20 @ 10:23:20
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika

ja precis, jag tror inte heller man behöver vara sämre mamma bara för att man är ung. Det beror mest på hur man är som person som sagt. Men hade jag varit 15 och fått barn så vette tusan hur det hade gått, när jag var som vildast haha!

2009-03-20 @ 16:12:07
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0