spenderade Helgen ...

spenderade Helgen hos mamma eftersom vi inte kunde ta oss därifrån, då peders bil inte ville starta. Jon hans chef skulle ha hjälpt peder så att  den bilen blev fixad för länge sen men inget har hänt. Peder ringde och sa till sin chef att han kanske inte kunde ta sig till jobbet på måndagen pga att bilen inte startar.  , och Jon som chefen hette var bara spydig och jävlig mot peder som han vart nu ett himla tag,,,så jag kände att ilskan spred sig i mig, Jon sa att han inte ´var förvånad, och typ du vill ju inte komma till jobbet å att det är det de sitter i å blablabla,, jag vart så förbannad så jag ringde upp jon å fråga ut va fan det var frågan om ( jag hade tillåtelse av peder)  eftersom peder har svårt pga hans "sjukdom"  för att få fram det han vill säga och oftast bara svarar på det han hör och det oftast blir fel.

Peder har mått dåligt nu ett tag för han känner sig utfryst på jobbet. så jag tog upp det med Jon,, för jag orkar inte se peder mår dåligt längre.  men han börja babbla om att det var ju jättekonstigt att han mådde dåligt, för det var ju typ västerbottens trevligaste gäng,, eller nåt sånt   HAHA ja jag säger då det.  Det roligaste var att han sa att han inte var den chef som  brukar skälla på folk, visst visst. åsså sa han att peder var slapp i arbetet å att det var stor skillnad på han nu och hur han var i höstas,,, hmmmm och det där gnällandet från jon började lämpligt till att peder flytta till huset (i höstas) och inte längre var kvar i husvagnen på jobbet , så han kunde hjälpa Jon på kvällar å nätter.  

och om det nu skulle vara så så är det ju inte så konstigt att man jobbar sämre om man mår dåligt

 var je gång som peder tvingats vara borta från jobbet har det varit av bra anledning,, som när jag var jättedålig och peder skulle ta mig till sjukhuset i umeå, å tvingades vara borta en dag, så börja han ju gnälla på det också om att varför  han skulle behöva  göra det å blablabla. tror han försöker provocera Peder nu så att han ska sluta självmant,,, men jag tror att när  företaget slutar få bidrag för att peder jobbar där,så kommer han nog få sluta på en gång, men det hade nog vart bättre för peder å skaffa nytt.

MAn ska inte ha en "kompis" till chef

Jävla karjävel (jon alltså)



Jaja orkar inte prata om det längre


från det till nåt annat,,, Vi har lagt golv nu här där det inte fanns nåt på avsatsen efter halva trappen.  längtar tills vi fixat panelen på väggen dit också så det ser normalt ut =) Nu ska jag ta av mig morgonrocken å klä på mig så jag kan hjälpa peder å sätta husvagnen, som tippat å står med nosen i vädret till rätta. ;)
hare´







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0