´30 årskalas

I lördags firade vi Peder som fyller 30. vi hade en överaskningsfest å han anade ingenting. Vi ordnade så att han skulle vara hos erik å ewa under dagen så att jag kunde fara  å hämta all mat som hade tagits till erik å ewa  å sen fara in till lycksele själv och fixa i ordning det sista i lokalen, laga till maten, köpa dricka åt Peder ,  köpa och blåsa upp typ hundra ballonger bokstavligen,, höll på svimma av av syrebrist, tur jag hade bror som hjälpte mig. peder fick åka skoter å  dricka öl en stund på dagen, tills det var dags för  erik å ewa att klä  på han en outfit. hade fixat en bäbisoutfit åt honom. 
han hade på sig ett par kallingar, en jätteblöja, en tröja som jag hade skrivit mammas pojke på åsså en snuttefilt, bäismössa, tåsockar som det stod to cute på,nappflaska till drickat =P åsså en tutte. Han var så "söt"

Peder hade inte fattat ett jota fram tills att klädseln kom på.
Ewa började med att ta fram nappflaskan å fylla den med sprit å ge den till peder, sen hämtaden hon utstyrseln å sa att dte är bara du tar på dej de här.
Peder bara titta å satte händerna för ansiktet. haha

han ringde mig några gånger men jag sa att jag inte hade tid att prata för jag hade ljugit för honom å sagt att jag till lycksele å hittat på en massa jag var tvungen att göra.. han hade inte fattat att jag var med på det förns han komm till lokalen =) de hade gett han lite för myche att dricka å sen gett han ögonbindel medans de åkte in tll lycksele så peder var fullare än fullast å mådde dåligt när han komme, stackarn ,, han är inte van att dricka så mycke,  han hade suttit å sagt  -vars är hjärtat, vi måste hämta hjärtat ewa vars är hjärtat , jag vill ha hjärtat mitt,, eller nåt sånt,, SÖTPEDER =)

menmen det var säkert nödvändigt att han fick i sig lite för att ens få på han den klädseln.
 Han tillfrisknade som tur var efter ett tag å åt mat å började dricka lite till. Vi åt tacos, smörgåstårta å vanlig tårta åsså  körde vi hela havet stormar, tampongleken å snörleken,,,  hade några fler lekar men vi han som inte det skulle ju pratas å festas också =) Det var rätt skojsig kväll, faktiskt å Peder var jättenöjd å glad att vi ordnat något till honom.

imorgon fyller han år på riktigt, ska väl städa å göra i ordning, för mamma å ola skulle visst komma å gratta han å kanske några till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0