Min STORA dag

Har ni Sett reklamen om MIN STORA DAG, som handlar om sjuka barn,, versionen av den låten  som spelas i reklamen  ( somewere over the rainbow) tycker jag är jäkligt härlig,, jag blir lika rörd varje gång jag ser den reklamen.

men pappa ringde mig en dag å fråga om jag sett den reklamen å han tyckte att den lät skitbra,, å han undra om det gick å få tag på låten  å vem som sjunger på nåt sätt, ja sa att jag skulle fixa det åt han.

iallafall så hette kille som sjunger ISRAEL KAMAKAWIWO´ OLE, å det var en kille från hawai
DET är han som syns på omslaget på denna skiva,, ja fast bara baksida då.
gick att köpa denna skiva på http://www.cdon.com/ för 159 :- 

lite småfakta om honom.

Israel "Braddah Iz" Kamakawiwo'ole
, född den 20 maj 1959 Liliha, Hawaii, död den 26 juni 1997, var en hawaiiansk ukulelespelare och sångare.

Israel blev känd utanför Hawaii när hans album Facing future släpptes 1993, det innehöll bl.a covermedleyt Over the Rainbow/What A Wonderful World som nått stor internationell framgång.



Kamakawiwo'ole led av svår övervikt och vägde vid ett tillfälle 349 kg och var 1,88 m lång. Hans stora övervikt bidrog till slut till hans bortgång den 26 juni 1997 klockan 12:18. Han gavs en statsbegravning till vilken mer än 10.000 människor dök upp för att se på när hans aska spreds i havet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0