summering av Påskhelgen.

/>Långfredagen

Jag och Peder  kände oss kreativa och målade ägg


Vi tog även in Påskriset, lite i senaste laget kanske. menmen.

Vi åt en god middag bestående av fläskfile,prinskorv, klyftpotatis och bearnaise sås
senare på kvällen började lillpeder med att måla Hallen. Han ser ju ut att "gilla" det Starkt!!




senare på kvällen undra jag vart min katt Harry var. Vi leta och leta, och ingen tycktes ju ha släppt ut han, men när jag inte hitta honom någonstans i huset, så förstod jag att han måste vara ute. Jag ropade och ropade, men ingen Harry. Peder och Lillpeder begav dig ut för att leta. En stund senare ringde Peder och sa att han  var hittad men påkörd. Så Den kvällen blev ju inte särskillt lyckad. JAg grina och grina. Den katten var underbar, och jag sknar honom något oerhört.





PÅSKAFTON.

Lilpeders lillebror Lennart kom på besök och vi begav oss ut för att grilla i det vackra vädret. Dels för att släppa tankarna på gårdagens hemska!


Lilpeder gräver en grop för elden.




Pipen poserar för kameran.


JAg har en dålig hårdag ;)


Min Peder "latar" sig i solen



Lillpeder (kocken) steker hamburgare.


Lennart pillar sin bror i baken,,,, Eller?



Pipen Drar iväg på egna äventyr. Busskrälle.







Sedan for vi in till lycksele och åt Påskmiddag hos mamsen. Det blev gravad lax, prinskorv, köttbullar å en massa läckerheter.

vi började även med att tapetsera rummet i gästrummet. men han inte så långt eftersom det var första gången nån av oss tapetserat. vi fick ut två våder  av två rullar, Fråga mig inte hur vi lyckades. Det gick inte bra för vårt lag.


PÅSKDAGEN

Jag började dagen med att fortsätta med Tapetseringen men det gick inge vidare trodde jag, så jag och Lennart tittade på filmen Australia som jag hört skulle vara bra. Och det var den. Riktigt bra. Rolig, sorglig, och romantisk.

Efter det, så Åkte vi till Skarvsjö för att lämna igen Bilen till pappa, som Peder lånat då hans var kaputt.

Jag fick ett par skidor, med pjäxor och stavar av pappa. Snacka om att jag blev glad. Ja säsongen är väl slut nu snart. men alltid bra att ha.

Sen när jag kom hem fortsatte jag med att tapetsera rummet.


Annandag påsk.

Idag såg jag att tapetuppsättningen som jag trodde blev dålig, egentligen var riktigt bra. Tapeten hade satt sig som ett smäck nu när limmet fått dra in. Lillpeder och Lennart for hem idag.  Så jag och Peder ägnade typ hela dagen med att fortsätta tapetseringen i Gästrummet, även om jag fick göra det mesta. Det var inte lätt att tapetsera utan att ta bort elementet. men de funka.

här är före och efterbilderna. är inte så städat på nåt men, man ser då skillnan på rummet iallfall.

FÖRE!!


Efter





Ja Det var våran Påskhelg hur har er varit?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej kusin!Vad mycket snö ni har!Länge sedan man såg så mycket.Vi har ju nästan sommar här ;) Nej men vår iallfall.Hoppas du mår bra.Kram

2009-04-19 @ 16:27:30
URL: http://brunettbeckie.blogg.se/
Postat av: Ewa

Det vart ricktigt fint!!!

2009-04-19 @ 19:10:18
URL: http://kelvink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0