Blåöga

 Man lär sej nå nytt varje dag. Denna dag fick jag vetskap om att man inte ska stå för nära någon som drar igång en skoter. pallan har nu ett blåöga å ett ögonbryn stort som mont everest.  SNYGGT vill ja låva. När jag hade kommit över ångesten å insett faktumet att man skulle komma att se ut som man vart med i en boxningsmatch så bar Det av till tuggensele för å hämta ven å sen tillbaka en bit för att Grilla. Efter många om å men så hittade vi till sist ett ställe som funka´. klockan var då fyra. mulet å kallt å alla andra VETTIGA människor hade väl gett sig tillbaka hem redan.

  me and my self fixade grillpinnar till alla,, med bara en vanlig kökskniv som redskap.  man var även tvungen att styra upp elden också eftersom ingen annan verkade klara av att få nån fyr på det hela... Ja och eftersom jag skrytpallan är lita av en universalmänniska så lyckades man ju även med det. Så då hade man gjort den dagen för alla. Körven blev grillad även idag.=)

oz tyckte det var jättekul att åka skoter. satt lugn å fin hela vägen... lite elak dock när jag åkte med peder å var nära att flyga av.. ja det är klart går det i 100 knyck å man å man måste hålla i hund och sig själv samtidigt är det ju inte så jävla lätt. så PEder vick sig ett tjuvnyp av ozzen. RÄtt åt karjävulen som inte fattar att man inte kan  köra så fort när man har en liten vovvsing med sig å en passagerare som får sitta längst bak där det står att man inte får sitta egentligen. Så när vi stannat och jag fått skrika av mig surkärringkänslan  på Peder som uppstått då man fått en sig en näradöden resa. gav jag hunden till lillpeder istället så han fick åka gammskruttelibangbangskoter,, som inte precis är ett kraftpaket. Sen satte jag mig på snabbskotern igen eftersom jag inte fått nog av dödslängtan ännu . Denna gång hade jag ju två armar fri som jag kunde klämma fast mig med. som om man inte blivit nog misshandlad å uppjagad idag ,nä då han jag även få mig en till smäll rätt över näsan Av peder igen då han skulle vifta gest åt Peter medans han körde.  Och sen vällte han även omkull mig med skotern så jag vre knät mitt i en vinkel inte så BRA.. AJ

När vi åkte hem var man alldeles stelfrysen smått förfrysen i ansiktet,, å när man rörde på fingrarna knastrade det till lite av blodet som fyst till is,,, SKÖNT 

men om man bortser från att jag blivit misshandlad, sett döden i vitögat, omkullvällt å vidit knä i et AJ läge å så stelfrysen så fingrar å tår fastnat i varandra så var det en rätt okej dag.    när jag kom hem tog jag ett varmt bad,, ,,, men de var mer plågsamt än skönt då kroppen bara värkte,, och imorron lär jag få veta att jag lever,, för då tror jag att jag inte kommer att få glömma bort min reumatsim så som jag kylt ner mig,, å mörbulltat kroppen,, menmen den dagen den sorgen... Nu ska jag ta lite te med honung för min förkylning å hosta som jag har,, . Jag är verkligen ett smarto,, som far ut å å fryser när man är sjuker,, menmen,, man lever bara en gång.  

HA det bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0